• BIST 100

    10605,16%1,32
  • DOLAR

    41,97% 0,02
  • EURO

    48,68% -0,07
  • GRAM ALTIN

    5482,87% -1,51
  • Ç. ALTIN

    9272,79% -4,43

Çerezsiz dijital pazarlamada gelecek nasıl olacak?

Çerezsiz dijital pazarlamada gelecek nasıl olacak?

TEKNOLOJİ 20.02.2024 14:08:45 0
Çerezsiz dijital pazarlamada gelecek nasıl olacak?

Kullanıcı gizliliğini esas alarak 3.taraf çerezleri kademeli olarak kaldıracağını duyuran Google, 2025 yılında tamamen çerezsiz bir dünyaya merhaba diyecek. Sektör temsilcilerinden Yasin Kaplan, çerezsiz dijital pazarlamanın geleceğini değerlendirdi.

İSTANBUL (İGFA)  - Dijital pazarlamanın en önemli gündem maddelerinden biri olan gizlilik, Google’un 2024 yılının ikinci yarısında çerezleri kademeli olarak kaldıracağını duyurmasıyla daha da dikkat çekici bir hale geldi.

Gizlilik önlemlerinin reklamcılıkta hedefleme teknolojilerini doğrudan etkilediğini söyleyen Dijital Pazarlama Okulu Kurucusu Yasin Kaplan, “Bu değişiklikler teknik açıdan evrilebilir ve değişebilir. Bu durum reklamcıların daha genel ve geniş kapsamlı stratejilere yönelmelerine neden olabilir. Aynı zamanda daha az doğrudan hedefleme de reklam verimliliğini etkileyecektir” şeklinde açıklamada bulunarak, bu gizlilik kararına ilişkin mecralar kendilerine göre hedefleme teknolojileri geliştirerek önlemlerini aldıklarını ve bu sürecin ardından dijital pazarlama süreçleri daha teknik ve bilgi gerektirecek bir altyapıya sahip olmanın önemli olduğuna dikkat çekti.

Reklam verme ve hedefleme yöntemleri farklılaşarak yerini data ve yapay zeka odaklı kişiselleştirilmiş reklamlara doğru evrileceğini belirten Kaplan, “Blockchain teknolojileri ve yapay zekâ kullanımıyla dijital reklam sektörü ve kullanıcı davranışları anlamlandırılarak kişiselleştirilmiş reklamların daha da geliştirileceği ve önem kazanacağı bir döneme gireceğiz. Bu dönemde ölçümleme metodolojisi biraz daha farklılaşacak. Sunucu bazlı ve çeşitli teknolojiler kullanılarak kişiselleştirilmiş reklam stratejileri daha belirgin hale gelecek. Yeni uygulamalar ile reklam pazarı daha şeffaf, güvenilir ve kullanıcı odaklı hale gelmesine olanak tanırken, aynı zamanda kişiselleştirilmiş reklamların daha da geliştirilmiş ve anlamlı hale gelmesine olanak tanıyacaktır. Bu, kullanıcıların ilgi alanlarına daha uygun reklamlarla karşılaşmalarını sağlayarak reklam verimliliğini artıran bir adım olacak” diye konuştu.

Konya Büyükşehirli pedallar Alanya’da 7 madalya ile zirvede

Alanya Plaj Voleybolu'nun dünya başkenti olacak

Muğlalı sporcudan çifte Türkiye Şampiyonluğu

Bursa İnegöl’ün belleğine kapı aralayan sempozyum tamamlandı

Altın Portakal’da “Gezen Sinema” heyecanı başIıyor

Adana ‘10. Şehir Tiyatroları Festivali’ başlıyor

Altın Portakal heyecanı “Gezen Sinema”yla başlıyor

Gölcük BİLSEM’e Başkan Sezer’den ziyaret

Uzunköprülü sporcu Başak’tan Türkiye üçüncülüğü

Antalya Büyükşehir yağışta da görevde

Bursa'da İnegöl Şehir Araştırmaları Sempozyumu başladı

Her gün 686 bin kişinin tercihi 'hava'!

Galatasaray Beşiktaş maçı kaç kaç biter? İşte yapay zeka yanıtı

Pedalda 'Ekim' heyecanı

Keykubad’ın izinde pedallar kuraklığa dikkat çekti

Antalya Muratpaşa'dan Alanya'ya 'geçmiş olsun' ziyareti

Alanya’da robot kameralı temizlik atağı

İzmir’in tarihi yapıları gün yüzüne çıkıyor

Antalya’da okullara ve mahallelere bank ve piknik masası desteği

İzmir Güzelbahçe'den çocuklara okul sürprizi

Türkiye yeni bir yat limanına kavuşuyor... Devletin kasasına her yıl 1 milyon lira kira geliri

Ekim'de 21 milyon 'Hava'yı kullandı!

Konya'nın tarihi yürüyüş rotalarına yoğun ilgi

Alanya'da Yabancı Sorunları Derneği kuruldu

MAN toplu teslimatını Antalya'da yaptı

İki dev projeye imzalar atılıyor

Hull City Türkiye’de!

4. Küresel Başarı Ödülleri muhteşem bir törenle sahiplerine verildi

Gagavuzya Devlet Başkanı Gutul, çalıştayda gazetecilere içini döktü

Süper Lig’de 8. hafta bugün başlıyor

Yükleniyor

LİG TABLOSU

Takım O G M B Av P
1.GALATASARAY A.Ş. 9 8 0 1 18 25
2.TRABZONSPOR A.Ş. 9 6 1 2 8 20
3.FENERBAHÇE A.Ş. 9 5 0 4 8 19
4.GAZİANTEP FUTBOL KULÜBÜ A.Ş. 9 5 2 2 1 17
5.GÖZTEPE A.Ş. 9 4 1 4 8 16
6.BEŞİKTAŞ A.Ş. 9 5 3 1 4 16
7.SAMSUNSPOR A.Ş. 9 4 1 4 4 16
8.CORENDON ALANYASPOR 9 3 2 4 2 13
9.TÜMOSAN KONYASPOR 9 3 4 2 1 11
10.HESAP.COM ANTALYASPOR 9 3 5 1 -5 10
11.ÇAYKUR RİZESPOR A.Ş. 9 2 4 3 -3 9
12.KASIMPAŞA A.Ş. 9 2 4 3 -3 9
13.GENÇLERBİRLİĞİ 9 2 5 2 -4 8
14.İKAS EYÜPSPOR 9 2 5 2 -5 8
15.KOCAELİSPOR 9 2 5 2 -6 8
16.RAMS BAŞAKŞEHİR FUTBOL KULÜBÜ 9 1 4 4 -2 7
17.ZECORNER KAYSERİSPOR 9 0 4 5 -14 5
18.MISIRLI.COM.TR FATİH KARAGÜMRÜK 9 1 8 0 -12 3